islam is de best of life


Tuesday, April 2, 2013

cinta terlarang??


Soal hati??

Em.. topik seperti ini sering dibualkan oleh muda mudi terutamanya.. bukan aku tidak berminat.. tapi, aku tahu Allah adalah tempat terbaik untuk aku mengadu.. bila kata camni, ada pihak kata.. xkan la xnak usaha.. ni bukan zaman lama.. bukanlah begitu maksudku.. ada stepnya dan islam pun ada anjurkan bagaimana caranya..so.. berwaspada..syaitan ni licik, so berhati-hatila sahabat..

Cakap soal hati atau lebih tepat perasaan sesama manusia.. xpela, aku on je.. tp, buat masa sekarang.. aku rasa ada perkara yang perlu aku aulakan.. so, aku seriously anti kawan-kawan yang couple.. tapi, bukan aku bermusuh.. jangan silap fikir ya.. kalau betul2 suka dan betul2 mahu.. ikut syariat.. kita ni ada TUAN PUNYA .. so, jangan sampai Dia murka , turunkan musibah.. baru sibuk mencariNya..

Soalan:  akak dah ada calon?? Kalau jawab ada, jadi panjang pula nanti.. kalau jawab xada, susah juga.. kata aku ni memilih.. jawapan selamat, insyaAllah.. Allah tahu yang terbaik untuk akak.. the end..
Soalan: akak suka calon yang macam mana? Simple answer.. yang beragama and patuh and bertakwa.. settle.. ada juga kata semua orang beragama..

So, ni just pandanganku, aku lebih senang melihat lelaki yang solat berjemaah di masjid @ surau @berjemaah bersama keluarga.. anak soleh pada mak ayah, didik keluarga dengan bi’ah solehah, pandai berinteraksi dengan masyarakat , membiasakan diri dengan medan da’wah, tidak rigik untuk bergelumang dengan siyasah, and dll.. ni semua ciri2 lelaki yang ada matlamat .. matlamatnya kerana Allah.. inila , lelaki beragama.. bukan hanya islam di kad pengenalan..

So, cinta itu fitrah dan suci.. jadi jom salurkan pada tempatnya.. jangan dicalar dan dirobek kemurnian dan kesucian cinta itu..didik diri agar lebih dekat denganNya.. Yakinlah, dengan janji Allah..



p/s: jom sibukkan diri dengan perjuangan islam~
Al_faqirah ..(inni akhofullah)

No comments:

Post a Comment